måndag 2 maj 2011

Jag ska aldrig mer klaga på att jag har det stressigt på jobbet.

Jag har precis hittat Vita husets flickrstream och är helt fascinerad.
Kolla det här fotot taget i "the situation room" under raiden mot Bin Laden. Jag kan inte sluta titta på det. Är inte the situation room en futuristisk jättesal med Minority Reoport skärmar, i ständigt nedsläkt mörker endast upplyst av blippande dioder och laserstreck representerande attackflygplans famfart över interaktiva kartor? Eller det kanske är kommandocentralen? The situation room är nog där de sitter runt ett ovalt bord och bestämmer om de ska skicka missiler eller inte. Presidenten alltid på kortändan. Här ser det mest ut som de sitter i ett konferensrum på ett kedjehotell, och blickarna är så centrerade att det ser ut som de inte har något större än en 26tummare. Men koncentrerade är de, spända som fiolsträngar, klumpar i magen och torra läppar. Presidenten sitter i ett hörn, inte vid bordsändan, han är fritidsklädd, det är vär mitt i natten? Clinton är den enda kvinnan förutom någon medarbetare i bakre raden, hon har kanske också den kvinnligaste gesten med handen för munnen. Jag känner igen den gesten hos mig själv, förfärad, nervös, koncentrerad. Bara en man i uniform, på bio runt det ovala bordet är det bara uniformer, gröna, beiga och marinblå uniformer. Och alltid en svart general. Här är den ende färgade Presidenten själv, så är det aldrig på bio, den svarte killen är alltid no 2.

Uppdatering: Jag var ju inte den enda som uppmärksammade det här fotot.

Uppdatering 2: Och veckans hatt i veckans bild har ni här!

Uppdatering 3: OCh internet är som vanligt internet

Inga kommentarer: