torsdag 2 juli 2009

Hej igen!

Nu är jag tillbaka, eller jag kom tillbaka redan i måndags kväll faktiskt men jag har varit totalt sånkad (som vi sa när jag var ung). Är för gammal för vita nätter och jetlag tror jag.

Rutten löd: flyg New York-Paris natten till lördag (ingen sömn), tåg Paris-Dieppe på lördag, en natts väldigt god sömn, tåg Dieppe-Paris på söndag em, middag hos god vän, sömnlös, jetlaggad natt, ärenden i Paris på måndagen och flyg Paris-New York måndag natt (ingen sömn). Detta i kombination med diverse problem med flyg-, tågbiljetter och kontokort gjorde resan rätt tröttande.

Men nu är det gjort! Och Normandie var helt ljuvligt. Barnen sprang omkring i pyamas i trädgården i sommarkvällen och på morgonen matade de höns och plockade jordgubbar direkt från trädgårdslandet. Jag saknar dem redan men de har det helt klart bättre vid havet med Farmor och Farfar än i den bakugn New York är just nu.

Paris var också hett, men vackert och välbekant. Lite som att komma hem, faktiskt! Jag gick förbi vårt hus och barnens gamla skola och lite knep det till i hjärtat. Men snarare av nostalgi än hemlängtan.

Och det kändes så bra att komma tillbaka hit till stökiga, högljudda, heta Chelsea! Jag har rätt mycket jobb just nu vilket bara är bra nu när jag har tid och det ska bli kul att uppleva New York som vuxna. Jag ser fram emot utomhusbio, konserter, mat och sena varma kvällar.

1 kommentar:

S sa...

Sena varma kvällar i NY är något av det bättre!