torsdag 25 juni 2009

Vi som dansade till Beat It i förrgår.

Barnen har hittat en samlingsplatta av Michael Jacksons bästa singlar i CD-högen och den har varit favoritskivan de senaste veckorna. Den har snurrat och snurrat och jag som aldrig varit något direkt fan har kanske aldrig lyssnat så mycket på Michael Jackson som precis nu. Iallafall inte på mycket länge. Och i förrgår, när vi nästan ätit klart, körde "Beat it" igång. Sonen började gunga på stolen, dottern vaggade på huvudet, maken stampade med foten och jag gick och vred upp volymen.

Sedan spontandansade vi hela familjen där i köket tills ungarna var helt vilda.

They're Out To Get You, Better Leave While You Can
Don't Wanna Be A Boy, You Wanna Be A Man
You Wanna Stay Alive, Better Do What You Can
So Beat It, Just Beat It

3 kommentarer:

Karin S sa...

Här har det pratats om Biditt, barnen och deras far. Jag fattade inte alls, länge. Men så trillade det ner en peng till slut.
Herre Gud.
Charlie.
Vad har vi givit oss in på?

Charlie Truck sa...

Jag skyller på jetlag men nu fattar jag nada. Vad har vi givit oss in på menar du?

Karin S sa...

Jag förstår att du inte förstår, det var verkligen inte glasklart. Jag hoppade nog över rätt många steg.
Vad jag menar var nog att barnen (mina då, dina har nog bättre förutsättningar) aldrig kommer kunna tala engelska ordentligt och att de ö h t inte blir särskilt svenska.
De säger ju Biditt, menar jag.
Men dina blir nog i af bättre på engelska.