söndag 1 mars 2009

Helg

Här har vi en rätt trevlig helg. I fredags var vi och såg stand-up comedy för första gången i New York. Vi såg "Sleepwalk with me" med Mike Birbiglia som tydligen är en lite up and coming komiker. Så blir han känd vet ni var ni läste om honom först! Det var rätt kul, historien var personlig så vi kunde relatera till det mesta trots att vi inte har amerikanska referensramar. Han var ensam på scenen i 90 minuter med en lågmäld underdog-stil och en väl inövad story med snyggt upplagda övergångar och sidospår som till slut ledde tillbaka till slutet på den initiala historien. Och den amerikanska publiken är så tacksam, folk skrattade nästan innan han hunnit upp på scenen vilket var lite enerverande, det kändes som de där pålagda skratten de har på TV. Sedan strosade vi i den nästan ljumma kvällen genom Greenwich Village och käkade på ett greksikt litet hål i väggen. Ibland, stunder som i fredags kväll, njuter vi verkligen av den här stan.

Igår hade vi 8-årskalas här och det gick bra och var kul förutom att jag avslutade dagen med en rejäl migrän. Så idag känner jag mig ungefär som om jag hade partajat hela natten vilket jag verkligen inte gjort. Det blir nog en lugn dag idag, det snöar och är ruskigt utomhus, det finns nya leksaker att leka med, maken är och tränar, jag dricker kaffe och lyssnar på två skivor jag fick i present igår: Anna Ternheims senaste och en Eurytmics-best of. Not so bad.

Inga kommentarer: