tisdag 7 oktober 2008

Money makes the world go around

Om ni som jag har lite svårt att hänga med i svängarna i finanskrisen kan ni lyssna på den här podcasten. Jag är nog fortfarande inte riktigt klar över vad Credit Default Swaps är men det är spännande som en thriller, och läskigare än Shining.

Det är inte första gången jag gör reklam för This American Life, det är en radioshow värd att prenumerera på. Sök på itunes. Här en behind the scenes-artikel om programmet.

Själv var jag på Century21 idag. Det är ett stort billighetsvaruhus nere vid ground zero. Det är den värsta sortens varuhus; lågt i tak, varmt, proppfullt, överfullt med varor och rörigt. Ni vet ett sånt ställe där det hänger dubbelt så många klänningar än vad som egentligen får plats på varje ställning. Där var det massor med europeer: svenskar, finnar, tyskar, fransmän, som shoppade som om finanskrisen inte inträffat. Och jag drog mitt strå till stacken, våra sommarkläder räcker inte riktigt till längre, nu kan jag inte med bästa vilja i världen gå i sandaler.

För övrigt var det presidentkandidatdebatt igen ikväll. Jag tittade lite pliktskyldigt, det var rätt segt, inget nytt och inget som borde hota Obamas försprång.

Inga kommentarer: