onsdag 29 oktober 2008

L'enfant-roi

Har ni sett the Nanny Diaries? Säkert inte, jag såg den på ett flyg (det där lät som när man omständigt förklarar hur man råkat titta i Hänt i Veckan hos frissan) och de har ett nästan groteskt födelsedagskalas med kostymer från 1700-talet. Jag trodde det var på film. Igår fick min 4-åria dotter ett email, en födelsedagsinbjudan där man RSVPar på en website. Hela klassen är inbjuden till "a Broadway Style Party with dancing, singing and costumes" på något Kids Center Downtown. Det kostar säkert 40-50 dollar per barn och de har bjudit hela klassen. Dottern var inte ens riktigt säker på vem flickan var som bjudit.

Oh Gosh, jag får nog börja skriva upp vilka barn som bjuder in till föddelsadgasfesterna för jag lär väl bjuda tillbaka dem iallafall. Men tror ni inte att det kan bli jättehippt med ett "Retro style real birthdayparty with cake and balloons and limited number of participants, in a real home!", "Like in the 50s!", "Please only bring gifts with a value of maximum 7 dollars.", "Absolutely no clowns, no magician, no amusement park, no expensive gifts to participants", "Maybe a fiskdam if you are nice."

Jag tror vi kommer att starta en ny trend bland New Yorks överklassmorsor.

Inga kommentarer: