söndag 14 september 2008

Och nu till vädret

Svenskar ska ju vara så väderfixerade, liksom engelsmän. Men nu bor jag för första gången i ett land som relativt regelbundet drabbas av naturkatastrofer och då förstår jag plötsligt vad man har väderprognoser till. TVn har det senaste dagarna dominerats totalt av Ikes förödande framfart. Ike och Sarah det är allt som syns i rutan. Två naturkrafter som drar fram över landet.

Idag klockan sju i morse var det 23 grader och 89 % luftfuktighet, i eftermiddag ska det bli 32 grader. I veckan använde jag strumpor och tröja för första gången men nu kan jag ju stoppa undan dem igen. Jag har använt samma sandaler i princip varenda dag sedan i juni, jag hade tänkt att de skulle hålla en säsong till men jag hade inte räknat med att den här säsongen skulle bli så lång.

Inga kommentarer: