tisdag 3 juni 2008

Nya tag

Igår köpte jag nya träningskläder, nu har jag varit och köpt ett månadskort på ett gym och på torsdag har jag tid med en instruktör som ska göra ett program för mig och förhoppnigsvis förklara lite om hur de där tortyrinstrumenten fungerar. I eftermiddag tänkte jag mjukstarta med lite vattengympa.

Jag känner mig som om jag vore en medlem av den där nyupptäckta indianstammen i Brasilien när jag går omkring där på gymet. Som en analfabet på bibliotek, jag kan inte koderna, är helt utanför mitt element. Jag har gått på gym tidigare, men det var längesedan och jag har aldrig hållt ut särskilt länge. Dessa allvarliga människor som står tysta och svettas bredvid varandra bland krom och dånande musik, så främmande.

Men åren går, kroppen blir inte yngre och att bygga upp lite muskler och flås känns rätt nödvändigt. Jag tror aldrig jag har känt mig vältränad, undrar hur det känns? Jag har förgäves försökt finna den där endorfinkicken eller vad det är man ska få när man springer, jag börjar tro att det är nys.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer: