tisdag 17 juni 2008

Klädnostalgi

Bara så att ni vet: jag kan fortfarande ha mina gamla röda läderbrallor, så det så! Det som desperat saknas nu 10-15 år efter deras storhetstid är tillfällen när de skulle passa...

Jag rensar klädkammaren och hittar gamla festblåsor, kjolar i konstiga längder, kavajer i märkliga snitt och gamla slitna favoriter som jag har svårt att göra mig av med. Vissa kläder har man bara haft förmycket kul i (typ röda läderbrallor).

Jag inser plötsligt att vi bara bor två veckor till i det här huset, i det här landet. Veckor som desutom är intensiva; packning, administrativt fixande, ett otal läkarbesök för hela familjen, kompisbesök, släkt och tusen och en detaljer. Och så ska jag åka fram och tillbaka till Sverige och lämna barnen på sommarlov. Vi har fortfarande inte fått våra visum och innan vi får dem kan vi inte skicka våra möbler eller hyra lägenhet.

Så vi djupandas och bockar av på våra listor. För varje bock lägger vi till något längst ner.

Annars är jag gräsänka den här veckan och slipper alltså titta på fotboll utan kan sitta uppe halva nätterna och överdosera på "Brothers & Sisters". Jag lägger mig alltid för sent när jag är ensam vuxen hemma.

Inga kommentarer: