tisdag 4 september 2007

Sur

... är jag just nu. Jag har precis avbokat en lunch med en gammal mycket god vän som jag inte sett på evigheter samt en middag med nya, potentiellt goda vänner.

I ekvationen: Barn+jobb+familj+skola+husochhem+sakersombaramåstegöras+äktenskap+vänner+allamöjligaadraåtaganden+sakerjaggärnaskulleviljagöra+sömn+diverse = min tidsplanering, så känns det som om jag alltid stryker samma saker när ekvationen inte går ihop (dvs när det som står innan ärlikamedtecknet (vad heter det?) vida överstiger det som står efter).

Av någon anledning så är det oftaste enklast att stryka "sakerjaggärnaskulleviljagöra" (och framförallt "sakerjaggärnaskulleviljagörabaraförminegenskull"),
"vänner" samt "sömn". Jag skulle hellre stryka: "sakersombaramåstegöras", "allamöjligaandraåtaganden", kanske lite "husochhem" och lite "diverse".

För det mesta är det OK, men just idag är jag lite sur och lite trött på mig själv. Dessutom har jag härmed skrivit mitt mest svårlästa inlägg i bloggen. Bravo.

Inga kommentarer: